18 april 2018 | ‘ICT & Lean’ en ‘Modeling for Communications’ | Acknowledge in Goes

Op deze bijeenkomst twee lezingen:

‘ICT & Lean’ door Frans de Bruijckere

Lean is meer een filosofie resp. een denkpatroon dan een vast omlijnde methode.
Hierbij is van belang dat de klant centraal staat. Dit houdt in dat de klant een kwalitatief goed product binnen een zo kort mogelijke tijd en voor een zo goedkope mogelijke prijs krijgt. Daarvoor is het nodig dat het (productie)proces zo continue mogelijk verloopt en continu op zoek gaan naar verspillingen in de ogen van de klant. De teamleden moet erop gericht zijn om continu het proces te verbeteren.Ik ga ervan uit dat de theorie grotendeels bekend is, daarvoor heb ik verwezen naar https://www.linkedin.com/in/louisbrackel/ waar je het boek Winnen met Lean kunt downloaden. Ik wil me in de presentatie voornamelijk richten op wat ervoor nodig is om het denkpatroon eigen te maken en te houden. Het is een combinatie van Lean management en Teamcoaching.

‘MO4COM: Modeling for Communications’door Jacco de Kok

Het bedrijf MO4COM richt zich op de ontwikkeling van een nieuwe innovatieve techniek die op basis van wetenschappelijke kennis en modellering (toekomstige) natuurlijke leefomgevingen in 3D construeert en weergeeft, voor gebruik voor bijvoorbeeld video presentaties. Hiermee kunnen bestemmingsplannen, effecten van maatregelen en ingrepen in betreffende gebieden door zowel bedrijven als overheden, gevisualiseerd worden. Deze techniek kan zowel een momentopname maken van een her-in-te-richten gebied, als ook de ontwikkeling van een gebied in tijd visueel weergeven in een realistische animatie. Vraagstukken vanuit milieu oogpunt, leefomgeving, natuur effect van bedrijfsleven of welke maatschappelijke ontwikkelingsvraag ook kunnen visueel worden weergegeven, maar ook de mogelijke oplossingen, hun varianten en de effecten, met een wetenschappelijke onderbouwing.

deel deze pagina